Large messestandShop-in-shopShowroom

KANSAS

KANSAS

Det hele begyndte med en messestand. 

KANSAS fandt i begyndelsen af 2018 frem til LeeSign som samarbejdspartner til Byggeri-messen i Fredericia. KANSAS planlagde en relancering, og udtrykket på messen skulle bære præg af denne. Standens primære materialer var rå jernrør og gitre. Råt materiale, kombineret med Kansas’ stoflighed, gav standen et moderne look, og udtrykket, dialogen og hele forløbet vakte stor tilfredshed hos KANSAS-folkene.

Med denne stand satte Kansas et stærkt aftryk i hele markedet og fik vist deres helt unikke produktfeatures og arbejdstøj i højeste kvalitet. Med mere end 90 års erfaring forstår de fagfolks behov. Kansas’ historie ”Gjort af et andet stof” blev omdrejningen for konceptet. Standen indeholdte mange detaljer til storytelling om deres unikke produkt features og kvaliteter. Fx oprullede metervare på bagvæggen, store print, integrerede produktskilte og fremhævede produkter i røde snore.

De rå materialer kombineret med Kansas’ stoflighed, gav standen et moderne look. Konceptet skulle være fleksibelt og idéen skulle kunne videreføres til andre stande, bl.a. A+A messen i Düsseldorf, hvor der i høj grad også skulle være fokus på deres orange-gule sikkerhedstøj HiVis, hvor dele af kollektionen er fremstillet af genbrugsplast.

 

 

Oplevelsesrum der pirrer nysgerrigheden

Både standen på Byggerimessen i Fredericia og A+A i Düsseldorf indeholdt et oplevelsesrum.

I Fredericia kunne de besøgende få et sneak-peak af Kansas’ nye brandidentitet. Rummet skabte stor nysgerrighed hos de besøgende og var et opsigtsvækkende element på standen. B&O play høretelefoner hang ned fra loftet foran skærmene, og der var dæmpet belysning i rummet. Rummet blev designet med spændende materialer som termoplader, gitre og snore kombineret med de dynamiske LED skærme, der var integreret i væggene.

I Düsseldorf blev oplevelsesrummet til et konkurrence element, hvor man med lommelygter i mørke skulle finde frem til de unikke features på de neon-farvede HiVis produkter.

 

 Naturligt at fortsætte samarbejdet fra messestand til showroom

"Et af de næste step i relanceringen af vores brand var et showroom til glæde for medarbejdere og kunder i hovedkvarteret på Blangstedgårdsvej i Odense. Efteråret 2018 var travlt for KANSAS. Alt skulle gentænkes og relanceres, og der blev arbejdet med både logo, katalog og det nye showroom, som var programsat til at stå klar 1. september 2018.

- Dialogen var igen god, og der var masser af pingpong frem og tilbage. Det var mig, der primært stod for vores del af dialogen, og jeg ved ikke, om LeeSign var lidt trætte af os til sidst. Vi ville jo helt ned i detaljen med det hele" griner Tine Teudt Lübbert.

- Nej, spøg til side: LeeSign var utrolig imødekommende, hver gang vi henvendte os med nye tegninger eller andre nye forslag. Det hele er gået gnidningsfrit, siger Tine Teudt Lübbert.

 

Det nye showroom er blevet en succes

- Der er mange, der kommer herind, stopper op og siger noget a la »wauww, hvor er det flot«. Det er præcis, hvad vi ønskede at opnå. Samtidig fornemmer jeg også, at det er med til at rykke medarbejderne opfattelse af vores brand. - De er stolte af at få gæster på besøg, for der er noget rigtig lækkert at fremvise. Martina, som er vores ansvarlige person for at opdateret vores showroom med de nyeste produkter, synes det er et fremragende rum at arbejde i, siger Tine Teudt Lübbert.

- Det rå look fra vores messestand er taget med over i det nye showroom. LeeSign har været gode til at koble vores metervarer ind i udtrykket og gode til at koble produkt og inventar sammen. På messestanden blev vores tøj eksponeret på en »storslået måde«, og det er ført videre med over til vores showroom, konstaterer Tine Teudt Lübbert.