5. SEPT. 2017: Voldsom brand forsinker Herning-virksomheders arbejde i ILLUMs Bolighus

Søndag morgen opstod en voldsom brand i ILLUMs Bolighus, København, som udsætter LeeSign Creative Partners arbejde i det store bolighus.

Onsdag skulle LeeSign Creative Partners montører have været i København for at sætte en shop-in-shop op i bolighuset ILLUM for MP Denmark og Sneaky Fox. MP Denmark og LeeSign har bekendtskab til hinanden, da LeeSign også bygger MP Denmarks messestande og tidligere i år opsatte deres shop i ILLUMS børneafdeling, Tinderbox.
Arbejdet er dog blevet udsat, da der natten til søndag opstod en brand på bolighusets tag efter en sommerfest. Det har forårsaget skader i tagkonstruktionen på bygningen og givet anledning til diverse vandskader fra både slukningsvand og knækkede vandrør.
Den uforudsete brand gør derfor, at LeeSigns arbejde på stedet skal udsættes, men det tager ikke for hårdt på virksomheden.
– Vi er heldigvis vant til at være omstillingsparate og fleksible lige indtil sidste øjeblik. Vi har rigtig meget logistik, der skal koordineres, når vi laver projekter rundt i Europa. Der kan selvfølgelig altid forekomme flyforsinkelser, vareforsinkelser og mange andre ting, som man aldrig kan tage hensyn til i planlægningen. Heldigvis har vi aldrig før oplevet forsinkelser på grund af brand, fortæller Mette Lysdal Stoltenborg, administrerende direktør i LeeSign.
Hvornår LeeSigns arbejde skal laves i bolighuset, så MP Denmarks shop kan stå klar, vides endnu ikke, da ILLUMs Bolighus først og fremmest skal have styr på situationen, hvor der ifølge BT er skader for et tocifret millionbeløb.


4. nov. 2015: Business i børnehøjde - Messestands designer for en dag

8. klasseeleverne fra den internationale klasse på Lind Skole samarbejder i disse dage med messestandsfirmaet LeeSign Creative Partner i produktionen af en messestand til FoodExpo Messen i MCH til marts 2016.

Teori og praksis følges ikke altid ad og derfor opstod ideen til samarbejdet mellem Lind Skoles internationale 8.klasse og design- og messefirmaet LeeSign Creative Partner.

Samarbejdet startede som en idé mellem byrådsmedlem og folkeskolelære Ulrik Hyldgaard og Mette Stoltenborg fra LeeSign Creative Partner, og mundede ud i et konkret projekt, som eleverne arbejder på i disse dage omkring en messestand til FOODEXPO Messen i MCH til marts 2016.

”Vi giver eleverne muligheden for at komme indenfor i et messefirma og se hvordan man arbejder med alt fra kommunikation, design og produktion”, fortæller Mette Stoltenborg, som samtidig ser samarbejdet som en unik mulighed for at ideudvikle med de unge mennesker. Netop ideudvikling er Alpha omega for messestandsfirmaet, som altid søger nye vinkler til at skabe det bedste resultat.

“Vi drives af at tænke ud af boksen og være kreative. Vi vil have en finger på pulsen og for os er samarbejdet udover at give eleverne en indsigt i en virksomhed, også en unik måde at få viden om hvad fremtidens forbrugere ser som en fed messestand.”

For eleverne fra Innovations linjen på Lind Skole var muligheden for at se hvordan en messestandsvirksomhed fungerer indefra inspirerende og enestående. Innovations klassen har været på virksomhedsbesøg og rundvisning hos LeeSign Creative Partner og er nu opdelt i syv grupper, der hver især skal skitsere en messestand. I samarbejdet med Leesign Creative Partner har alle eleverne arbejdet med alt fra ideudvikling til design og materiale valg til selve messestanden.

“Det er helt fantastisk at opleve den motivation eleverne har fundet i projektet. Det er tydeligt at eleverne oplever det utroligt inspirerende at arbejde “hands on” med et projekt ude fra den virkelige verden. Vi er meget taknemmelige for den åbenhed LeeSign Creative Partner har vist os, og det at virksomheden investerer ressourcer i at lade vores elever komme tæt på den verden man arbejder indenfor. I forhold til de målsætninger der ligger i folkeskolereformen om udeskole, Herning Kommunes satsning på entreprenørskab og fokus i forhold til fremadrettet uddannelsesvalg, så kombinerer samarbejdet med LeeSign Creative Partner alle disse tre elementer helt perfekt,” fortæller Ulrik Hyldgaard.

Eleverne har i forbindelse med besøget hos LeeSign fået et godt indblik i de mange forskellige uddannelsesmæssige veje, der kan føre til et spændende og interessant job. Et job der også kan kræve gode sprogkundskaber, når jobbet f.eks. fører ud over landets grænser.

“For os har det her samarbejde været en øjeåbner for hvor meget læring indenfor forskellige områder, der åbner sig, når man tænker undervisning ud af boksen – ud i den virkelige verden,” slutter Ulrik Hyldgaard.

Det endelige resultat skal LeeSign Creative Partner præsentere for deres kunde inden årets udgang, hvorefter en messestand vil blive bygget med inspiration fra elevernes inputs.


2. okt. 2015: Generationsskifte og nyt setup

Fredag d. 2. oktober overtog LeeSign Creative Partner ApS alle væsentlige aktiviteter fra LeeSign A/S, så firmaets mangeårige kompetencer bliver videreført i et nyt og endnu stærkere setup. Den nye konstellation består af en investorkreds, der styrker firmaets kapitalgrundlag og har givet os mulighed for samtidig at foretage et generationsskifte, så virksomheden med den samme ekspertise og kundeservice, nu kommer ud i en væsentlig styrket form.

I den nye virksomhed, LeeSign Creative Partner ApS, byder vi velkommen til nye medejere: Mette Lysdal Stoltenborg, der samtidig tiltræder som adm. direktør, og et nyt ansigt, Jan A. Nielsen, som tidligere har været direktør og ejer af højttalervirksomheden, Scan-Speak A/S. Ingvard Sand (Sand Spedition A/S) er også blandt de nye ejere og bestyrelsesmedlem. Det vil være Jan A. Nielsen der bliver selskabets bestyrelsesformand.

Allan Stoltenborg er naturligvis fortsat en markant deltager i detnye selskab, som har ansat en række af de tidligere kendte medarbejdere fra LeeSign A/S.

”I forhold til vores kunder vil der ikke være ændringer. Vi fortsættermed at levere højt serviceniveau, unikke designløsninger og fokusere på godt håndværk. De 40 års erfaring vi trækker på, når vi designer og opbygger messestande for ambitiøse danske virksomheder, som vil have deres produkter ud i verden, er unikt i vores branche”, udtaler Mette Lysdal Stoltenborg, adm. direktør i LeeSign Creative Partner ApS, og fortsætter:

”Hvis man endelig skal pege på en ændring, vil det være at der, takket være en ny start, ny kapitaltilførsel og mere ro på bagsmækken, vil være basis for at håndtere endnu større og mere komplicerede opgaver samt en stigende kundetilgang uden at gå på kompromis med kreativiteten, kvaliteten og serviceniveauet i vores produkter og ydelser.”

Alle de kundeordrer og opgaver, der lå placeret i LeeSign A/S regi, har det nye selskab overtaget. Det betyder, at alle de messestande og øvrige opgaver, der lå hos LeeSign A/S vil blive udført med nøjagtigt samme omhu, kvalitetsniveau og service, som vores kunder har været vant til.

Hvis ovenstående informationer har givet anledning til yderligere spørgsmål, vil vi meget gerne give svar på dem. I er derfor velkomne til at kontakte undertegnede på tlf. 6093 0016 eller mail: mette@leesign.dk

Med venlig hilsen

Mette Lysdal Stoltenborg
Adm. Direktør